Lima bulan menyimpan rahsia, pelakon Raja Ilya mengesahkan dirinya kini hamil cahaya mata sulung.

Raja Ilya atau nama sebenarnya Raja Ramilah Begum Raja Mohammad, memaklumkan khabar gembira itu menerusi perkongsian yang dimuat naik di laman Instagram pada Ahad.

“Syukur Alhamdulillah. Ya betul, saya mengandung.

“Tak sabar sebenarnya nak kongsi berita ini dengan semua. Oleh kerana masa dan situasi tak mengizinkan, kami bercadang untuk kongsi pada hari ini,” coretnya.

Sekian lama belum berpeluang untuk pulang ke tanah air ekoran wabak COVID-19, pelakon filem “KL Vampires” itu meluahkan kerinduan buat keluarga dan rakan-rakannya.

“Kami gembira di sini. Walaupun hati rindu hendak balik Malaysia, balik Ipoh jumpa keluarga, rindu hendak berlakon dan jumpa kawan-kawan.

Dedah Ilya lagi, tidak dinafikan pengalaman bergelar ibu agak mencabar buat dirinya dan berharap orang ramai dapat berkongsi beberapa tip ibu mengandung.

“Disebabkan saya akan bersalin di Australia, harap bolehlah ramai-ramai kongsi tip. Selepas hamil lima bulan, susah rupa-rupanya hendak jadi ibu.

“Namun, saya bersyukur dan teruja. Terima kasih kepada semua pihak yang mendoakan saya. Terima kasih untuk cinta dan sokongan anda selama ini,” katanya yang belum mengetahui jantina anaknya.

Untuk rekod, Raja Ilya telah mendirikan rumah tangga dengan ahli perniagaan warga Australia, Trent Garrett pada 2018.