Pelakon Elfira tidak dapat menggambarkan kegembiraannya apabila menerima kejutan bahawa dirinya bakal menimang cahaya mata perempuan.

Menerusi perkongsian di laman Instagram, Elfira atau nama lengkapnya Nurul Elfira Loy Ahmad Sabri telah menghadiri majlis ‘gender reveal’ yang dirancang oleh adiknya Ezlisa Loy serta beberapa teman rapatnya.

Biarpun akur dengan ketentuan Tuhan, namun jauh di lubuk hati pelakon drama “Di Sebalik Kasyaf” itu inginkan seorang zuriat perempuan selepas dikurniakan putera sulungnya, Muhammad Rayyan Khalaf.

“Kalau orang lain tanya, memang saya jawab tak kisah mana-mana jantina tetapi saya tak boleh sembunyikan daripada rakan-rakan baik saya. Mereka mesti tahu saya nak bayi perempuan.

“Sejak Rayyan lahir lagi, saya berdoa untuk dikurniakan zuriat perempuan tetapi saya tak tahu bila Allah akan beri. Jadi selama dua tahun saya terus berdoa.

“MashaAllah. Allah tu sangat baik dengan El. Allah izinkan. Syukur, syukur Alhamdulillah,” luahnya.

Dalam pada itu, Elfira turut berkongsi pengalaman ketika mengandungkan anak keduanya itu yang dikatakan amat berbeza berbanding kehamilan pertamanya.

Untuk rekod, Elfira telah mendirikan rumah tangga dengan suami, Faris Khairul Anuar pada 1 Januari 2019.