Biarpun perginya tidak akan kembali, namun nama penyanyi Allahyarham Siti Sarah Raissuddin diabadikan di ruang solat dan dewan serbaguna rumah anak yatim Baitul Sakinah As-Shariff, di Pelabuhan Klang, Selangor.

Perkara itu dikongsikan oleh suami Allahyarham yang juga pelawak, Shuib Sepahtu menerusi hantaran video di laman Instagram pada Sabtu lalu.

“Hari ini 12 Mac (Sabtu), kali kedua datang ke Baitul Sakinah As-Shariff tetapi bersama mentua dan anak-anak. Kali pertama datang ke sini pada 25 Julai 2021 bersama arwah isteri tercinta.

“Arwah terlalu seronok bertemu anak-anak yatim di sini. Kemudian dia diberi peluang untuk memberi sumbangan bagi menyiapkan mussolla (ruang solat) dan dewan serbaguna yang ketika itu baru 70 peratus siap,” katanya.

Tambah pemilik syarikat minuman Bubblebee itu lagi, perasaan sedih menjentik hatinya apabila arwah tidak berpeluang untuk melihat hasil ruang solat dan dewan yang telah siap sepenuhnya.

“Arwah nak sangat menyumbang sebab mahu lihat ruang solat dan dewan ini untuk kegunaan anak yatim serta orang Kampung berhampiran tetapi hari ini, bila semuanya sudah siap, arwah sudah pergi selama-lamanya.

“Tetapi rezeki arwah, dia diberi penghormatan apabila nama ruang solat dan dewan ini meletakkan nama Sarah serta digabungkan dengan dua nama lain iaitu Musolla dan Dewan Serbaguna Sarah Muslim al-Attas,” katanya lagi.

Bagaimanapun, Shuib bersyukur kerana arwah banyak mengajarnya tentang kelebihan bersedekah dan menyifatkan pengabadian itu sebagai hadiah buat arwah.

Terdahulu, Allahyarham Siti Sarah meninggal dunia akibat COVID-19 pada 9 Ogos tahun lalu.

Allahyarham turut meninggalkan empat orang cahaya mata iaitu Uwais Alqarni, Dzahira Talita Zahra, Ariq Matin dan Ayash Affan.