Sejak kebelakangan ini nama usahawan kosmetik sensasi, Dato’ Seri Vida sering menjadi bualan ramai dek kerana cara dan penampilannya yang mencetuskan kontroversi.

Terkini, Vida atau nama sebenarnya Hasmiza Othman mencuri perhatian ramai apabila tampil dengan solekan luar biasa pada minggu keenam program Big Stage 2022, Ahad lalu.

Ketika wargamaya mendakwa penampilannya seperti penyanyi Aina Abdul, Vida menjelaskan ia adalah penampilan untuk video muzik terbarunya, “Ku Ikhlaskan”.

Tambah pelantun lagu “I Am Me” itu lagi, pihaknya telah membelanjakan sebanyak RM400,000 untuk pembikinan keseluruhan muzik video itu.

“Video muzik saya boleh menang Oscar! Insya-Allah 20 Mac depan akan dilancarkan. Saya keluarkan kos yang tinggi pun tak dapat apa.

“Tetapi saya nak saham akhirat yang mana kita nak dekat Ramadan, saya nak anda sumbang untuk saya bagi kepada yang memerlukan,” katanya menerusi Utusan Malaysia.

Terdahulu, program Big Stage 2022 minggu suku akhir yang berlangsung di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) menyaksikan Aisha Retno memecah rekod dengan markah tertinggi.