Pelakon Ardell Aryana tidak terkecuali untuk memulakan misi bantuan kepada mangsa-mangsa banjir di Terengganu dan Kelantan.

Difahamkan Ardell telah pun berangkat ke kawasan banjir pada Isnin lalu bersama kumpulan sukarelawan yang turut menyumbangkan bahan-bahan asas buat keperluan mangsa-mangsa banjir.

Menurut pemilik nama sebenar Nurul Hidayah Mohd. Amin, dia mendapati bantuan banjir di Pantai Timur dilihat agak kurang berbanding bantuan di sekitar Selangor sebelum ini.

Setiap detik misi bantuan itu dikongsikan oleh Ardell menerusi beberapa hantaran di Instagram Story miliknya.

ad
Antara perkongsian Ardell di Instagram

“Kata seorang pakcik, kami yang pertama masuk ke kampung ini memandangkan untuk masuk ke sini memerlukan kerja yang banyak. Setiap tempat sangat jauh untuk masuk,” katanya.

Setakat ini, Ardell dan kumpulannya telah mengagihkan bantuan kepada 120 buah keluarga di dua buah kampung.

Dalam pada itu, suami kepada Ardell yang juga pelakon Nadzmi Adhwa memohon maaf kerana tidak berpeluang untuk sama-sama turun padang memandangkan dirinya terlibat dengan penggambaran sebuah drama bersiri.

“Semoga dipermudahkan segala urusan di kelantan dan terengganu. Minta doakan kumpulan saya dan isteri untuk sampaikan bantuan disana.

“Inilah kebahagian buat saya, isteri dan kumpulan kami. Semoga kita dapat mengurangkan sedikit kesedihan di hati mereka yang ditimpa musibah ini,” luah Nadzmi.

Terdahulu, Ardell yang juga ibu kepada seorang cahaya mata, Arwa Malaikha Urwa, pernah menyertai misi kemanusiaan di Syria dan Lubnan pada Disember tahun lalu.