Pelakon Diana Danielle akui berbesar hati apabila secara rasminya telah diangkat sebagai duta Traveloka bersempena dengan ulang tahun ke-10 syarikat pelancongan dalam talian terkemuka Asia Tenggara itu.

Menurut Diana, perkara itu secara tidak langsung membuka peluang untuk dirinya membantu merancakkan semula sektor pelancongan Malaysia yang terjejas teruk sejak penularan wabak COVID-19.

“Aktiviti pelancongan merupakan salah satu cara untuk saya dan keluarga saya mencipta kenangan dan telah menjadi bahagian penting dalam kehidupan keluarga kami.

“Industri pelancongan adalah antara industri yang paling terjejas semasa sorotan wabak COVID-19.

“Saya tidak sabar untuk memainkan peranan saya dalam membantu Malaysia membina semula industri pelancongan melalui Traveloka,” katanya.

Traveloka turut memeriahkan lagi sambutan ulang tahun mereka dengan melancarkan iklan terbaru yang menampilkan Diana sebagai bintang utama.

Selain itu, Traveloka telah mencipta permainan Augmented Reality (AR) inovatif yang dinamakan ‘Cut A Cake’, di mana pengguna berpeluang memenangi kupon bernilai sehingga RM10,000 apabila mereka memotong 10 kek untuk Traveloka.

Terdahulu, Diana telah menerima Anugerah Pilihan Rakyat – Selebriti Terbaik Tahun Ini di Top 100 Talent Awards dan Malaysia Fashion, Modelling and Pageant Awards 2021.