Pelakon Eyka Farhana telah ‘dilamar’ oleh syarikat produksi Pencil Pictures and Records untuk menerajui filem komedi romantik, “Autumn In Wales”.

Menurut Eyka, dia tidak berfikir panjang untuk menerima tawaran membintangi filem ini kerana sudah selesa bekerja dengan pengarah, Rahila Ali dan pelakon gandingannya, Jaa Suzuran.

“Saya terima watak ini kerana sudah biasa bekerja dengan pengarah, Rahila Ali. Jadi, apabila selesa bekerja, saya fikir mengapa tidak saya terima watak gadis lantang dan gedik ini.

“Apatah lagi bekerja dengan Jaa Suzuran yang juga kawan baik saya. Alhamdulillah, bekerja dengan mereka semua di set penggambaran, sangat senang dan seronok,” katanya menerusi BH Online.

Filem ini mengisahkan Aira yang sanggup ke Wales untuk membawa tunangnya, Darwish kembali ke Malaysia. Sangka Aira, Darwish memutuskan pertunangan mereka kerana mempunyai masalah di Wales, namun semuanya terbongkar apabila ia melibatkan orang ketiga, Marissa.

Pada masa yang sama, Aira bertemu Mat Kelantan, Jaka yang bekerja sebagai pencuci pinggan di sebuah cafe. Jaka setuju untuk membantu Aira mendapatkan cintanya kembali.

Selain Eyka dan Jaa, filem ini turut dibintangi pelakon lain seperti Keith Foo, Wanna Ali, Amyza Aznan, Joey Daud, Sissy Imann dan ramai lagi.

“Autumn In Wales” boleh ditonton di Astro First saluran 480 atau strim melalui Astro Go dan On Demand bermula 24 Mac ini.