Biarpun langkah-langkah pencegahan telah diambil, namun ia masih tidak dapat mengelakkan rakyat daripada berdepan risiko terkena jangkitan COVID-19 yang semakin membimbangkan.

Menerusi perkongsian di laman Instagram beberapa selebriti tempatan memaklumkan diri mereka tewas dengan wabak berkenaan dan mengalami gejala-gejala ringan.

Pengacara Sherry Alhadad tidak dapat hadir bagi mengendalikan program Big Stage 2022 pada Ahad lalu setelah ujian COVID-19 miliknya menunjukkan keputusan positif.

Ketidakhadiran Sherry kemudiannya digantikan dengan pengacara dan pelakon Elly Mazlein di samping Alif Satar.

Selain itu, pelantun lagu “Semua Sudah” Elizabeth Tan kini menjalani kuarantin kendiri di rumah selepas berkongsikan keputusan kit ujian kendirinya yang bergaris dua melalui Instagram Story.

“Tak dapat lari daripada Corona,” coret Elizabeth, atau lebih mesra disapa Lizzy, dengan ringkas.

30991BB1 BD79 4E6E BCDF 7D5E4B791596

Sementara itu, pelakon dan usahawan Syatilla Melvin memaklumkan deria bau dan rasanya mula hilang selepas beberapa hari disahkan positif COVID-19.

Isteri kepada pelakon Shaheizy Sam itu kini sedang sarat hamil enam bulan dan menjalani kuarantin di rumah memandangkan gejalanya tidak begitu serius.

Pelakon Didi Astillah mendapati dirinya positif COVID-19 selepas mengalami sakit dada dan menjadi kontak rapat seorang kenalan yang turut positif wabak tersebut.

Didi atau nama sebenarnya Dayang Nazilah Awang Astillah, memaklumkan dirinya kini menjalani kuarantin kendiri di rumah.

di

Penyanyi Datuk Aishah memohon doa ramai apabila dirinya disahkan positif COVID-19 buat kali kedua dan menjalani kuarantin di rumah.

Pada Ogos tahun lalu, Aishah pernah dikejarkan ke hospital selepas paras oksigennya turun mendadak akibat jangkitan wabak itu.

Dengan penuh dukacita, penyanyi Aril Pilus memaklumkan dirinya, isteri, Puteri Erma Edlinda Megat Aminuddin dan anak mereka, Tun Adriel Mikael dijangkiti COVID-19.

Sehubungan dengan itu, Aril memohon agar orang ramai mendoakan kesihatan diri serta keluarganya yang kini menjalani kuarantin kendiri.

Terdahulu, beberapa selebriti yang tewas dengan jangkitan COVID-19 termasuklah Elvina Mohamad, Iman Suhana, Intan Ladyana, Aishah Azman, Nabila Razali, Ariff Bahran, Datuk Afdlin Shauki, Azira Shafinaz, Achey dan Janna Nick.