Penyanyi Aina Abdul menzahirkan keterujaan apabila berpeluang untuk berduet di pentas akhir Big Stage 2022 bersama penyanyi tersohor Datuk Seri Siti Nurhaliza, semalam.

Menurut Aina, peluang keemasan sebegini sudah lama dinantikan, lebih-lebih lagi dirinya juga amat meminati figura disegani ramai itu.

“Peluang untuk berada satu pentas bersama beliau sentiasa saya nantikan. Banyak kali saya kongsikan perkara ini kepada pasukan saya. Bukan sahaja minat, tapi obses. Malah mak saya pun meminati beliau.

“Untuk saya berduet bersamanya walau hanya dalam tempoh lima minit sahaja, saya bersyukur dan gembira. Beliau berikan saya aura positif dan sambut saya dengan tangan terbuka,” katanya menerusi Harian Metro.

Pada acara itu, Aina menyampaikan lagu “Purnama Merindu” manakala Siti melantunkan lagu “Semalam”, diikuti dengan ‘mash up’ kedua-dua lagu berkenaan.

Big Stage 2022 yang dihoskan oleh Alif Satar dan Sherry Alhadad telah menyaksikan penyanyi Elica Paujin dinobatkan sebagai juara, sementara tempat kedua dan ketiga dimenangi oleh Danial Chuer dan Aisha Retno.