Penyanyi Shila Amzah mengesahkan dia dan suami, Haris Idraki Elias sudah bercerai talak satu selepas menghadiri prosiding di sebuah Mahkamah Syariah di Selangor pada Selasa.

Shila memaklumkan perkara itu menerusi perkongsian di laman Instagram dengan menyatakan urusan penceraiannya telah diselesaikan dengan lancar.

“Alhamdulillah, kes saya dan bekas suami dah selesai tadi.

“Semua orang yang berkahwin inginkan kebahagiaan. Tiada sesiapa pun yang berkahwin untuk berpisah. Apa sahaja kemungkinan dan kemudaratan yang berlaku pasti ada hikmahnya,” katanya.

Dalam pada itu, Shila atau nama lengkapnya NurShahila Amir Amzah, telah mencapai kata sepakat dengan Haris untuk membawa haluan baru dan sama-sama membesarkan anak mereka, Seth Uwais.

Menerusi perkongsian sama, pelantun lagu “Patah Seribu” itu turut menzahirkan penghargaan kepada orang ramai yang sentiasa mendoakannya.

“Kami akan berusaha untuk menjaga dan menyayangi Seth sampai bila-bila. Terima kasih pada semua yang mendoakan,” katanya.

Pada Disember tahun lalu, Shila mengejutkan ramai apabila mendedahkan sudah tidak lagi tinggal sebumbung dengan Haris sejak beberapa bulan lalu.

Bagaimanapun, punca keretakan rumah tangga mereka tidak didedahkan.

Untuk rekod, Shila dan Haris mendirikan rumah tangga pada 2018.