Mengakui dirinya masih hijau dalam dunia seni, personaliti media sosial dan pelakon Sharifah Rose nekad untuk terus memperbaiki mutu lakonannya.

Biarpun pernah berdepan kecaman warganet yang mengkritik lakonannya, namun Rose atau nama lengkapnya Sharifah Rose Sabrina Syed Mohd Mazfira, memandangnya dari sudut positif.

Menurut Rose, selain menyertai kelas lakonan, rakan-rakan pelakon di set penggambaran juga banyak berkongsi ilmu, termasuk pelakon gandingannya Ashraf Muslim dalam drama TV3 terbaru, “3 Nota Cinta”.

Tambahnya lagi, jarak usia tidak menjadi penghalang buat mereka untuk mencipta keserasian buat pertama kali.

“Saya gembira bekerja dengan abang Ashraf kerana dia banyak membantu saya untuk mewujudkan keserasian dalam watak kami. Walaupun ini kali pertama berlakon sama, kami mudah serasi.

“Seperti yang saya kata, kehadiran di lokasi penggambaran kerana bekerja dan ingin belajar. Jadi, saya sentiasa bersedia menerima apa saja ilmu baharu lakonan yang dikongsikan semua pelakon,” katanya menerusi Harian Metro.

Hasil tinjauan di media sosial, ramai peminat yang memuji lakonan Rose yang dikatakan sudah bertambah baik berbanding dahulu.

Selain Rose dan Ashraf, “3 Nota Cinta” turut dibintangi pelakon lain seperti Wani Kayrie, Afifah Nasir, Datuk Jalaluddin Hassan, Zila Bakarin dan ramai lagi.