Pelawak dan pelakon Zizan Razak menasihatkan agar sesiapa sahaja yang ingin bergambar dengannya sentiasa menjaga adab dan pertuturan.

Zizan atau nama lengkapnya Muhd Razizan Abdul Razak berkongsi menerusi Instagram di mana dia pernah berdepan dengan situasi yang kurang menyenangkan.

“Sedikit cerita nak kongsi tentang diri saya. Berkenaan dengan adab. Saya memang kalah betul dengan orang yang sopan beradab dan berbahasa.

“Ya tidak dinafikan ada juga yang datang bergambar dengan bahasa yang agak keras juga menegur dengan cara yang kurang selesa.

“Tetapi saya cuba senyum dengan sebaiknya. Ya, sekadar perkongsian. Tetapi jika datang dengan cara lembut pasti sejuta ‘level’ senyuman saya akan berikan. Masya-Allah,” katanya.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata pengikut Instagram Zizan serta rakan-rakan artis bersetuju dengan pendapatnya, tidak kurang juga yang berkongsi pengalaman sendiri.

Dalam perkembangan lain, Zizan kini sibuk mengusahakan restoran makanan Korea, K-Town Korean BBQ Grill House miliknya yang dibuka sejak tahun lalu.

Selain itu, Zizan juga merupakan salah seorang antara juri tetap program The Masked Singer Malaysia musim kedua.