Lebih seminggu bergelar ibu, pelakon dan pengacara terkenal Neelofa berkongsi pengalaman saat melahirkan putera sulungnya, Muhammad Bilal pada 29 Januari lalu.

Menerusi perkongsian di lnstagram (IG) Story, Neelofa atau nama sebenarnya Noor Neelofa Mohd Noor menyatakan sakit bersalin dirasainya sama seperti kesakitan yang dialami ketika datang bulan.

C4431744 B233 45D8 9B5F 1711931796F6
Un

“Masa ini macam tak percaya dan tak boleh hadam, betul ke sakit nak beranak sebab macam lebih kurang sakit datang bulan sahaja (‘period pain’).

“Sebab senggugut saya sangat ekstrem ya setiap bulan. Haris balik kerja malam itu, terus dia cakap jom kita pergi hospital dan saya seperti… ya ke sayang?” coretnya.

nff

Dalam pada itu, Neelofa turut menceritakan lanjut tentang pengalamannya ketika dimasukkan ke wad, ditemani suaminya, Haris Ismail dan menahan sakit kontraksi.

“Jadi pada jam satu pagi saya sudah terbaring di dewan bersalin. Masih tidak pasti betul ke dah nak beranak (bersalin) ini.

“Pak Ustaz (suaminya) buat solat sikit sambil menunggu doktor. Masa ini sampai-sampai sudah dua sentimeter (CM),” coretnya lagi.

Lebih lapan jam menahan sakit kontraksi, bekas pengacara MeleTOP itu selamat melahirkan anaknya jam 3.44 petang, pada hari yang sama.

Untuk rekod, Neelofa dan Haris mendirikan rumah tangga pada 26 Mac 2020.