Usaha keras selama dua tahun akhirnya membuahkan hasil buat penyanyi berbakat, Naim Daniel apabila berjaya melancarkan album sulungnya berjudul “Fobia”.

Menerusi perkongsian di laman Instagram, Naim atau nama lengkapnya Muhammad Naim Daniel Baharin mengakui perasaannya bercampur baur dengan pelancaran albumnya pada tarikh 22.2.2022.

“22.2.22. Entah tak tahu nak mulakan macam mana, sayu. Macam-macam rasa sekali gus yang sampai untuk hari ini.

“Ya, album sulung saya “Fobia”, lahir pada hari ini. Setelah 2 tahun mengambil masa, dengan pandemik, berterusan tangguh, tambah tolak lagu, rakaman demi rakaman, kecewa gembira, semua saya padatkan dalam album ini,” luahnya.

Dalam pada itu, Naim menyifatkan “Fobia” sebagai buah tangan istimewa buat para peminat yang sentiasa menyokongnya serta menzahirkan penghargaan kepada semua pihak yang menjayakan album tersebut.

“Saya hadiahkan “Fobia” untuk pendengaran kalian semua, saya tahu kita semua ada ketakutan kita yang sulit untuk kita luahkan pada sesiapa, kan?

“Jangan risau, saya ada. Kita lalui sama-sama dengan album ini, okay?

“Harap agar kalian dapat menjaga buah tangan ini baik-baik ya? Semoga kalian mampu memupuk cinta untuk album ini seperti mana saya teruja untuk merealisasikannya,” katanya.

“Fobia” yang memuatkan sembilan buah lagu termasuk “Mainan”, “Sumpah (versi Anugerah Juara Lagu) dan “Adakah Engkau Menungguku” (versi akustik) kini boleh distrim di semua platform muzik.