Penyanyi dan pelakon Azira Shafinaz berdepan mimpi buruk yang paling ditakuti apabila memaklumkan dirinya disahkan positif COVID-19.

Khabar itu dikongsikan menerusi satu hantaran di laman Instagram miliknya dengan foto kit ujian kendiri COVID-19 yang menunjukkan keputusan positif.

“Mimpi terburuk saya akhirnya menjadi nyata hari ini. Dengan berat hati, saya ingin maklumkan bahawa saya disahkan positif COVID-19.

“Saya ingin memohon maaf kepada semua orang yang menjadi kontak rapat saya, sila lakukan ujian kendiri dengan segera. Maafkan saya kerana telah menyusahkan.

“Insya-Allah, saya akan sembuh tidak lama lagi. Mohon doakan kesembuhan saya, memandangkan terdapat penggambaran yang tertunda sebab ini,” katanya.

Tambah ahli kumpulan DeFam itu lagi, varian Omicron sememangnya tidak boleh dibuat main serta menasihati orang ramai agar sentiasa berwaspada.

“Sehari sebelum disahkan positif, saya melakukan ujian Real-Time Reverse Transcription-Polymerase Chain Reaction (RT-PCR), tetapi keputusannya negatif.

“Namun, hari ini, ujian RT-PCR menunjukkan kedua positif. Jadi, kita perlu menjaga diri dalam keadaan begini. Minum banyak air dan ambil dos penggalak,” pesannya.

Terdahulu, beberapa selebriti tempatan turut menjadi mangsa COVID-19 seperti Nabila Razali, Ariff Bahran, Tasha Mansahar, Luqman Faiz, Datuk Afdlin Shauki dan Datuk Fizz Fairuz.