Tanpa menghiraukan kecaman netizen berikutan isu penggunaan ‘water jet’ baru-baru ini, pelakon Zara Zya tetap meneruskan misi bantuan banjir di kawasan yang terkesan sekitar negeri Pahang dan Selangor.

Menurut Zara atau nama sebenarnya Zainurul Razia Mohd Zainuddin, di sebalik komen-komen negatif yang dilemparkan, terdapat ramai pihak yang menyokong dan memuji usaha murninya itu.

Misi bantuan Zara dimulakan sejak 20 Disember lalu dengan sokongan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) miliknya iaitu Zara Prihatin.

Bukan sahaja sekadar wang tunai dan barangan keperluan yang disumbangkan, malah Zara turut turun padang untuk membersihkan kawasan perumahan mangsa-mangsa banjir.

“Saya lebih suka dekat dengan mangsa banjir. Berbual dengan mereka untuk tahu apa yang diperlukan. Selalunya kalau selebriti turun padang pun mereka dah gembira, apatah lagi kalau luangkan masa berbual.

“Lagipun orang perlu tahu apa NGO saya buat. Lagi-lagi untuk orang yang bagi dana. NGO saya sentiasa aktif dan mereka perlu tahu wang yang disalurkan keluar ke mana,” katanya menerusi Kosmo!

Untuk rekod, Zara Prihatin mula ditubuhkan pada 2019.