Sembilan tahun bergelar ibu tunggal, penyanyi Syura Badron akhirnya selamat diijab kabulkan dengan jejaka pilihan hatinya, Muhd Farizat Ismail pada majlis akad nikah di Puchong Perdana, Selangor pada Sabtu.

Khabar gembira itu dimaklumkan oleh rakan baik Syura yang juga isteri kepada penyanyi Lan Solo, Shila Razlan menerusi beberapa hantaran di laman Instagram miliknya.

“Syura sah bergelar isteri sekitar jam 12.30 tengah hari tadi (semalam). Selepas hampir sembilan tahun bergelar ibu tunggal kepada tiga orang anak, akhirnya dia menempa kebahagiaan.

“Alhamdulillah, tahniah buat Syura dan suami yang dinikahkan di Masjid As Salam Puchong. 

“Terima kasih Ya Allah untuk perjalanan panjang yang membahagiakan untuk sahabat dunia akhiratku ini. Panjang, sangat panjang. Syura layak untuk mendapat semua kebahagiaan ini,” kata Shila yang dipetik dari Harian Metro.

Lan Solo turut berkongsi khabar gembira tentang perkahwinan rakan baiknya itu menerusi foto hitam putih yang dikongsi di laman Instagram.

Terdahulu, Syura dan bekas suami, Mohd Fadhly berpisah pada Ogos 2015 setelah sembilan tahun mendirikan rumah tangga.

Hasil perkongsian hidup, mereka dikurniakan tiga orang cahaya mata iaitu Nurul Danuia Irdani, Nurul Qaisara Sofia, dan Muhammad Irfan Aryan.