Pelakon dan pengacara Uyaina Arshad mengabadikan kisah arwah bapanya Allahyarham Leftenan Komander Arshad Ibrahim menerusi video muzik single pertamanya bersama suami, Raja Syahiran yang berjudul “Hingga Akhir Waktu”.

Uyaina atau nama sebenarnya Saidatul Naseha Uyaina Arshad mengundang sebak dan menyentuh emosi ramai setelah berkongsikan keratan akhbar mengenai kematian arwah bapanya menerusi laman Instagram.

Menurut Uyaina, arwah bapanya yang berkhidmat dalam Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) meninggal dunia ketika menjalani latihan menyelam di Auckland di New Zealand hampir 25 tahun dahulu ketika dia berusia lima tahun.

Jalan cerita video muzik “Hingga Akhir Waktu” mengisahkan pahit manis kehidupan ibu Uyaina, Siti Noor Farah Jaafar membesarkan anak-anaknya setelah bergelar ibu tunggal.

Menerusi video muzik itu, Uyaina memegang watak ibunya, sementara abang kandungnya yang kedua, Kapten Azameer Uzreem memegang watak sebagai arwah bapanya sewaktu muda.

“”Hingga Akhir Waktu adalah lagu yang ditulis bersama suami saya, Raja Syahiran. Interpretasi lagu ini luas. Bukan saja terhadap pasangan, tetapi cinta ibu bapa kepada anak-anak, dan anak-anak kepada ibu bapa.

“Dan kisah kedua ibu bapa saya adalah cerita yang kami angkat sebab ia berdasarkan kisah sebenar. Arwah Baba saya adalah seorang anggota TLDM. Baba meninggal dunia ketika saya berusia lima tahun di New Zealand.

“Hampir 25 tahun berlalu, Ummi tak berkahwin lain dan membesarkan empat orang anak seorang diri. Bagi Ummi, erti “Hingga Akhir Waktu” adalah cinta bersama arwah suaminya dan kebahagiaan yang dikongsi bersama anak anak dan cucunya,” katanya menerusi Harian Metro.

Turut diselitkan adalah beberapa klip video sekitar majlis pernikahan Uyaina dan Raja Syahiran yang berlangsung di ibu kota pada 21 Disember tahun lalu.