Pelakon dan pengacara program Wanita Hari Ini (WHI) Uyaina Arshad membidas kecaman seorang wanita tidak dikenali di laman sosial yang melabelkan dia sebagai pembawa aura negatif serta bukan pengacara yang baik.

Tanpa mendedahkan identiti wanita itu, Uyaina atau nama lengkapnya Saidatul Naseha Uyaina Arshad berdepan perkara berkenaan dengan penuh profesional serta berterima kasih atas teguran yang diberi.

“Saya jarang respond kepada komen negatif, atau komen-komen yang cuba meruntuhkan semangat saya. Pada saya, abaikan adalah jalan terbaik. Tapi, komen kali ini perlukan perhatian.

“Pertama sekali, terima kasih atas ‘teguran’. Di WHI, semua benda kami bincangkan dengan pasukan dan penerbit. Topik yang diberikan membincangkan semua aspek berkaitan dengan topik itu, termasuklah tetamu yang hadir.

“Bukan saya memandai berikan aura negatif seperti yang awak rasa. Kita tak pernah menuding jari kepada sesiapa pun. Kalau ada yang terasa, mungkin kerana siapa makan cili, dia rasa pedas,” katanya.

Dalam pada itu, Uyaina turut menjelaskan bahawa dia menerima kritikan terhadap pengacaraannya dengan hati yang terbuka.

“Pasal pengacaraan saya yang awak rasa tak menarik, tak apa pun. Saya terima dengan hati terbuka sebab saya tak pernah paksa orang untuk suka pengacaraan saya.

“Tak faham, kenapa awak kena tulis begini kepada saya sebab nak sakitkan hati saya atau tak tahulah. Mungkin kena periksa hati awak juga. Semoga Allah permudahkan segalanya untuk awak,” luahnya.

Sementara itu, ruangan komen dihujani dengan kata-kata semangat serta sokongan daripada rakan-rakan selebriti dan para peminat.