Pelakon Azhan Rani ditimpa kemalangan jalan raya yang membabitkan motosikal di Jalan Templer, Kuala Lumpur pada Isnin.

Perkara tersebut dimaklumkan oleh sahabat karibnya yang juga pelakon Beto Kusyairy menerusi satu hantaran yang dimuat naik dalam Instagram miliknya pada Selasa.

“Amanah daripada sahabatku Azhan Rani. Dukacita ingin menyampaikan kepada semua bahawa Azhan telah terlibat dengan kemalangan motosikal pada tengahari semalam (Isnin).

“Alhamdulillah keadannya stabil dan masih dalam jagaan pakar (doktor),” tulis Beto.

31FA3A96 6520 49CA A5F3 266B6A94E2DC
Perkongsian Beto Kusyairy di Instagram

Memetik laporan dari BH Online, ujian imbasan x-ray Azhan menunjukkan tulang belikat sebelah kiri Azhan pecah serta tulang bahu dan tiga tulang rusuknya retak.

Difahamkan buat masa ini pelakon drama “Keluarga Untuk Disewa” itu masih berada di hospital dan menunggu keputusan ujian imbasan tomografi berkomputer atau CT Scan.

Dalam pada itu, Azhan dalam satu perkongsian di laman Instagram miliknya menzahirkan rasa syukur kerana bernasib baik serta dibantu oleh Beto dan beberapa orang awam di lokasi kejadian.

Pada masa yang sama, Azhan sempat berterima kasih kepada semua pihak yang membantu dan bertanya khabar tentang keadaannya.

“Syukur atas izin Allah untuk diri ini terus bernafas. Terima kasih sahabat Beto Kusyairy dan Tisha Shahar juga sahabat-sahabat lain yang tak henti-henti bertanya khabar.

“Terima kasih juga untuk ingatan dan doa-doa semua. ampun maaf tak dapat nak jawab dan balas semua. InshaAllah saya okay atas izin Allah. Alhamdulillah,” tulisnya.