Bahang “KL Gangster 3 The Finale” kian terasa sejak pengarah, penerbit dan pelakon tersohor negara Syamsul Yusof mengumumkan pembikinan filem aksi itu pada tahun lalu.

Seperti yang dikongsikan menerusi laman Instagram miliknya, Syamsul telah pun mengesahkan penglibatan beberapa pelakon utama iaitu Datuk Rosyam Nor, Aaron Aziz dan Datuk Adi Putra dalam filem tersebut.

Ketiga-tiga pelakon itu akan menghidupkan kembali watak dalam filem sebelumnya, di mana Rosyam sebagai Tailong, Aaron sebagai Malik dan Adi sebagai Jai.

kl
Syamsul telah berbincang tentang pembikinan “KL Gangster 3” dengan Rosyam, Aaron dan Adi

Sementara itu, Syamsul atau nama sebenarnya Mohd Syamsul Mohd Yusof akan kembali menggalas watak Shark.

Bagaimanapun, barisan pelakon lain masih belum didedahkan buat masa ini.

Menurut Syamsul, penggambaran akan bermula pada Februari depan memandangkan produksi filem itu tergendala ekoran wabak COVID-19 yang melanda sejak tahun lalu.

“KL Gangster 3 The Finale” akan mula penggambaran pada 21 Februari 2022 nanti. Ini untuk anda peminat “KL Gangster”. Filem aksi terbesar di Malaysia. InsyaAllah,” katanya Syamsul dalam satu perkongsian di laman Instagram.

“KL Gangster 3 The Finale” bakal menjadi kesinambungan kepada filem pertama “KL Gangster” dan filem “KL Gangster 2”.

Terdahulu, kedua-dua filem itu turut menampilkan barisan pelakon hebat lain seperti Zizan Razak, Soffi Jikan, Adam Corrie dan ramai lagi.