Penyanyi Datuk Nora Ariffin memaklumkan pernikahannya dengan Pensyarah Kanan, Jabatan Fiqh dan Usul, Universiti Malaya, Dr Rushdi Ramli, dalam sebuah majlis tertutup baru-baru ini.

Nora, atau nama sebenarnya Wan Noraafiza Datuk Ariffin, memohon maaf dan menjelaskan dia tidak berniat untuk menyembunyikan khabar gembira itu daripada khalayak ramai.

Perkara itu dikongsi menerusi satu kenyataan yang dimuat naik di laman Instagram miliknya pada Khamis.

“Saya ingin meminta maaf kerana dari awal lagi saya memang berniat untuk tidak menghebah-hebahkan ikatan ini. Cukuplah sekadar melaksanakan perkara wajib dan mengikut hukum sahaja.

“Saya berpegang pada prinsip bahawa perkahwinan adalah satu ibadah dan ianya terlalu peribadi utk saya kongsikan, bukan ingin bermegah-megah, jauh sekali untuk mencari publisiti.,” katanya.

Dalam pada itu, Nora turut memohon doa orang ramai agar rumah tangga barunya sentiasa diberkati dan segala urusannya dipermudahkan.

“Saya mohon peminat dan insan yang mengenali saya menitipkan doa buat saya semoga mendapat keluarga sakinah, mawaddah dan warrahmah.

“Moga dipermudahkan segala urusan, diberkati, diredhai Allah SWT dunia dan akhirat. Insya-Allah,” katanya.

Buat makluman lanjut, Dr Rushdi merupakan sahabat baik kepada suami pertama Nora yang juga komposer terkenal, Allahyarham Johan Nawawi.

Terdahulu, Nora mendirikan rumah tangga dengan arwah Johan pada 1992. Mereka dikurniakan dua anak lelaki dan dua anak perempuan.

Bagaimanapun, Johan meninggal dunia pada 24 Mac 2017 akibat serangan jantung, manakala anak keduanya, Muhammad Syakir Aliff meninggal dunia pada 14 Disember 2019 pada usia 20 tahun.