Pelakon Nadia Aqilah dan Eyka Farhana digandingkan buat pertama kali sebagai peneraju utama “Dukun Diva” yang menjadi drama tempatan pertama yang mengangkat kisah ‘female con artist’.

Menerusi drama arahan Ariff Zulkarnain ini, Nadia dan Eyka menjayakan watak ibu dan anak saudara yang sanggup berdepan apa sahaja demi mengejar impian mereka.

Menurut Nadia, dia tidak mempunyai masalah untuk mencipta keserasian dengan Eyka sepanjang menjayakan penggambaran drama tersebut.

“Keserasian hanyalah perkataan lain bagi kasih sayang. Dan begitulah apa yang saya rasa terhadap Eyka,” katanya menerusi coretan di laman Instagram.

Menjengah ke ruangan komen, Eyka turut berterima kasih kepada rakan pelakonnya atas segala nasihat yang diberikan ketika bekerjasama di set penggambaran drama.

“Dukun Diva” mengisahkan tentang Rubiah Samsudin, atau lebih dikenali sebagai Che Yah, yang gagal menjadi pelakon terkenal dan kini bekerja sebagai wanita pelayan pelanggan (GRO) di sebuah kelab malam.

Kehidupan Che Yah berubah selepas dia dipertanggungjawabkan untuk menjaga anak saudaranya, Lola seorang remaja yang bermasalah.

Namun apabila Che Yah mula dikejar Abang Long yang ingin mengutip hutang, dia dan Lola akhirnya bekerjasama mencari jalan bagi menyelesaikan hutangnya dengan menyamar menjadi dukun.

Selain Nadia dan Eyka, drama 8 episod ini turut dibintangi pelakon hebat lain seperti Tony Eusoff, Emelda Rosemila, Siti Khadijah Halim, Kahoe Hon, Adlin Aman Ramlie, Aloy Paradoks dan ramai lagi.

“Dukun Diva” akan mula bersiaran di saluran Astro Citra pada setiap Isnin, jam 9 malam pada 6 Disember ini.

final Poster dukun Diva