Penyanyi dan pelakon Nabila Razali menzahirkan rasa syukur apabila berpeluang memberi persembahan terbaik di program bual bicara terkenal MeleTOP baru-baru ini.

Menurut Nabila atau nama sebenarnya Nur Nabila Mohd Razali, kejadian ‘terkucil’ yang berlaku di pentas Anugerah Juara Lagu ke-35 pada Mac lalu membuatkan dia ingin terus memperbaiki vokal dan kualiti nyanyiannya.

“Sejujurnya sejak kejadian nyanyian terkucil itu, saya memang tidak berterusan pergi kelas vokal. Saya juga sanggup berhabis wang untuk bayar guru vokal supaya dapat menjadi lebih baik.

“Sebagai manusia kita pasti ada banyak kekurangan. Alhamdulillah, persembahan saya dapat memperlihatkan perbezaan kepada penonton sekali gus berjaya meresapkan apa yang diajar oleh guru vokal selama ini,” katanya yang dipetik dari Harian Metro.

Nabila turut berasa gembira kerana dihujani dengan pujian serta maklum balas positif daripada para peminat untuk persembahan lagu terbarunya “Putus” di program tersebut.

Dalam pada itu, Nabila turut memaklumkan bahawa dia masih belajar untuk melawan rasa gugup dan gemuruh ketika menyanyi selepas sekian lama tidak beraksi di atas pentas.

“Putus” merupakan karya kolaborasi Nabila bersama komposer Singapura, Erwin Purnama. Ia adalah kesinambungan lagu “Peluang Kedua” yang diinspirasikan dari kisah cinta Nabila yang tidak kesampaian.