Kemelut rumah tangga pelakon Nynaa Harizal berakhir apabila dia dan suaminya Mohamed Fahmi Ilyas mencapai kata putus untuk kembali berdamai sejak beberapa hari lalu.

Difahamkan pasangan itu telah hadir ke Mahkamah Rendah Syariah Kuala Lumpur untuk prosiding sebutan semula kes bagi permohonan kembali taat kepada suami di hadapan Hakim Syarie, Mohd Yusof Sulaiman, pada Rabu.

Perkara itu disahkan oleh Nynaa, atau nama sebenarnya Nurul Hanynaa Harizal, menerusi perkongsian foto perkahwinannya di laman Instagram.

“Alhamdulillah, Allah dah menjawab doa-doa saya. Saya bersyukur kerana saya sudah kembali ke tempat yang sepatutnya (pangkuan suami),” coret bekas peserta Dewi Remaja 2019 itu di ruangan kapsyen.

Meninjau ke ruangan komen, rakan-rakan artis dan para pengikut Instagram menzahirkan rasa syukur melihat pasangan suami isteri itu kembali berbaik serta menitip doa agar hubungan mereka kekal ke akhir hayat.

Dalam pada itu, Fahmi memberitahu bahawa dia bakal mengadakan sidang akhbar khas bagi menjelaskan isu berkenaan rumah tangganya.

“Kami akan jelaskan situasi kami dalam sidang akhbar nanti. Di sana anda boleh tanya 10, 20 atau 30 soalan,” katanya menerusi Sinar Harian.

Terdahulu, Nynaa hadir ke Mahkamah Rendah Syariah Johor Bahru setelah memfailkan penceraian secara baik terhadap suaminya.

Kemelut rumah tangga pasangan itu berlaku susulan Fahmi mengesyaki Nynaa telah ‘dilarikan’ dari set penggambaran sebuah drama dan dibawa ke kediaman keluarga mertuanya di Johor pada 3 November lalu.