Tiada angin tiada ribut, penyampai radio Suria FM, Fizi Ali mengejutkan ramai apabila memaklumkan bahawa dia dan isteri yang juga pelakon Shakilla Khoriri telah bercerai.

Perkara itu telah dikongsikan menerusi satu hantaran di laman Instagram milik Fizi, atau nama sebenarnya Mohd Hafizudin Alimudin, pada Rabu.

“Assalammualaikum semua. Maaf kepada mereka yang tertanya-tanya apa yang terjadi pada saya dalam beberapa minggu ini.

“Dengan berat hati, saya ingin mengumumkan bahawa saya dan Shakilla tidak lagi bersama dan akan membawa haluan masing-masing,” katanya.

Biarpun akur dengan pengakhiran jodoh mereka, namun Fizi dan Shakilla telah mencapai kata sepakat untuk sama-sama membesarkan cahaya mata mereka, Ameena Sofia dengan sepenuh kasih sayang.

Enggan mendedahkan lanjut mengenai keretakan rumah tangganya, Fizi berharap orang ramai dapat menghormati keputusan mereka berdua.

“Walaupun hidup berasingan, kami juga sudah bersepakat akan membesarkan Ameena dengan penuh kasih sayang. Kami janji Ameena tetap akan merasa kasih sayang sepenuhnya dari daddy dan umi.

“Kami harap semua pihak dapat menghormati keputusan ini. Anggaplah jodoh kami sampai di sini,” katanya.

Dalam pada itu, rakan-rakan artis dan para peminat menghujani ruangan komen dengan kata-kata semangat serta doa agar segala urusan Fizi dan Shakilla dipermudahkan.

Fizi dan Shakilla berkahwin pada 18 Februari 2018 dan pasangan ini dikurniakan seorang cahaya mata perempuan, Ameena Sofia yang kini berusia dua tahun.