Biarpun berehat seketika dari dunia seni, namun pelakon Emma Maembong mengakui tidak berasa kekok untuk kembali ke set penggambaran drama adaptasi novel, “I Promise, Janji Anaqi”.

Menurut Emma atau nama sebenarnya Fatimah Rohani Ismail, watak yang dibawanya dalam drama arahan Hadith Omar itu agak berat dan memerlukannya untuk banyak menangis.

“Memang agak janggal jugalah waktu mula-mula masuk ke set semula. Rasa macam boleh ke saya nak bawa watak sedih menangis macam ini?

“Watak Hayla memang agak berat, tetapi tidak sukar untuk membawanya kerana dikelilingi barisan pelakon dan pengarah yang hebat serta sering memberi kerjasama ketika penggambaran,” katanya menerusi mStar Online.

Tambah Emma lagi, dia juga tidak berdepan masalah untuk kembali bergandingan dengan pelakon Sharnaaz Ahmad dan mudah mencipta keserasian dengan semua pelakon drama tersebut.

Diterbitkan oleh Michael Ang, “I Promise, Janji Anaqi” mengisahkan Hayla yang menjadi mangsa keganasan rumah tangga dan hidupnya berubah setelah dia ditakdirkan untuk bertemu dengan pembunuh upahan bernama Anaqi.

Selain Emma dan Sharnaaz, drama itu turut dibintangi pelakon lain seperti Talha Harith, Dayana Roza, Alicia Amin, Isaac Iman dan Wan Elyas.

“I Promise, Janji Anaqi” kini bersiaran pada setiap Isnin hingga Khamis, jam 11 malam di saluran Astro Ria.