Kumpulan pelawak legenda Senario bakal kembali mewarnai industri perfileman tempatan menerusi filem komedi terbaru mereka berjudul “Jaga Jaga Senariounion”.

Ahli kumpulan Senario, Azlee atau nama lengkapnya Mohd. Azlee Jaafar, berkongsikan perkembangan produksi filem arahan Aziz M. Osman itu menerusi laman Instagram miliknya pada Rabu.

“Filem terbaru “Senariounion” dalam pembikinan hari ketiga. Arahan Aziz M. Osman atau Abang Long terbitan Botak Production. Syukur Ya Allah.

“Semoga Allah permudahkan. Yang seronoknya, para pelakon pun ‘reunion’, kumpulan teknikal pun ‘reunion’,” katanya.

Seperti yang dikongsikan dalam hantaran Instagram sebelum ini, Azlee dan ahli kumpulan Senario yang lain telah pun terlibat dengan sesi membaca skrip bersama kumpulan produksi pada awal November lalu.

Selain Azlee, “Jaga Jaga Senariounion” turut dibintangi Saiful Apek, Wahid Mohd, Yassin Yahya, Ilya Buang, Hamdan Ramli, Syanie, Bobby K dan ramai lagi.

Sekadar info, kumpulan Senario ditubuhkan pada 1996 dan mempunyai tujuh ahli asal iaitu Wahid, Lan Pet Pet, Azlee, Shamsul Ghau Ghau, Farouk Hussain, Ilya dan Hamdan. Mereka kemudiannya disertai Saiful Apek dan Yassin.

Antara filem Senario yang masih melekat di hati para peminat sehingga kini ialah “Senario The Movie”, “Senario Lagi” dan “Lagi-Lagi Senario”.