Baru-baru ini netizen mula berteka teki tentang hubungan istimewa antara pelakon Zara Zya dan usahawan kosmetik Datuk Alha Alfa setelah mereka dilihat meraikan hari ulang tahun kelahiran Zara bersama.

Zara, atau nama sebenarnya Zainurul Razia Mohd Zainuddin, menyambut ulang tahun kelahirannya yang ke-36 bersama Alha dan penyanyi Ippo Hafiz di Pusat Jagaan Sri Mesra, Ampang pada 22 Oktober lalu.

“Tanggal 22 Oktober 2021, hari yang penuh makna bila saya dapat sambut hari lahir bersama ibu-ibu hebat di Mesra Home Ampang.

Terima kasih sahabat saya Alha Alfa dan Ippo Hafiz sebab bawa saya ke sini,” katanya menerusi perkongsian di laman Instagram.

Dalam pada itu, Zara tampil menjelaskan bahawa hubungan mereka tidak lebih dari sekadar teman rapat dan telah saling mengenali sejak lapan tahun lalu.

“Kami sudah lama bersahabat baik sejak tujuh atau lapan tahun lalu. Sehingga ke hari ini kami masih lagi bersahabat baik. Jadi setiap tahun sempena hari jadi saya, pasti Alha tidak melepaskan peluang untuk meraikannya bersama.

“Mungkin kerana itulah ramai yang menganggap kami bercinta atau sebagainya, namun kami tiada hubungan istimewa pun,” katanya menerusi Harian Metro.