Pasangan selebriti Aeril Zafrel dan Wawa Zainal selamat menimang seorang bayi lelaki di sebuah pusat perubatan di Kuala Lumpur pada awal pagi Selasa.

Menurut Aeril, Wawa bersalin awal seminggu dari tarikh yang diberikan dan berterima kasih atas doa-doa yang dititipkan daripada orang ramai.

Dalam pada itu, Wawa atau nama sebenarnya Nur Hawa Zainal Abidin, turut berkongsikan detik-detik sebelum bersalin menerusi satu hantaran di laman Instagram.

“Alhamdulillah, selamat melahirkan pagi tadi. Jam 2 pagi menahan sakit, tak sampai hati nak kejut Aeril. Tunggulah sampai 5 pagi.

“Sampai saja di hospital, bukaan sudah 9 cm. Lain macam sakit dia walaupun sudah anak keempat,” katanya.

Tambah pelakon filem “Sabda Kekasih” itu lagi, buat masa ini dia dan Aeril masih belum memilih nama untuk cahaya mata keempat mereka itu.

Sementara itu, ruangan komen dihujani dengan ucapan tahniah daripada rakan-rakan selebriti serta para pengikut Instagram Aeril dan Wawa.

Aeril dan Wawa mendirikan rumah tangga pada 2013. Hasil perkahwinan, mereka dikurniakan tiga cahaya mata iaitu Ahmad Fakhruddin Attar, 7, Hayla Maghfiratul Adzkiyaa, 5, dan Ayya Soffya yang kini berusia setahun.