Penyanyi Iman Troye tidak dapat menyembunyikan keterujaan apabila wajahnya terpilih untuk menghiasi papan iklan digital (Billboard) tersohor di New York Times Square, Amerika Syarikat.

Iman atau nama sebenarnya Siti Nur Iman Alyssa Sahabudin menyifatkan pencapaian itu sebagai hadiah buat para peminat yang sentiasa menjadi tulang belakangnya sepanjang berkecimpung dalam industri hiburan.

“Alhamdulillah! Sangat teruja ditampilkan di Equal, mewakili Malaysia dan Singapura di New York City Times Square! Terima kasih semua!

“Tahniah semua! Ini hadiah Iman untuk kamu! Tanpa kamu semua, siapalah saya,” katanya.

Meninjau ke ruangan komen, rakan-rakan artis termasuk Naim Daniel, Sissy Imann, Sarah Suhairi, Sherry Alhadad dan Ismail Izzani turut melayangkan ucapan tahniah kepada Iman.

Penglibatan pelantun lagu “Nang” itu merupakan sebahagian daripada kempen EQUAL yang dikendalikan platform muzik digital, Spotify untuk memupuk ekuiti dan mengetengahkan artis wanita dari seluruh dunia.

Melalui kempen EQUAL, 35 senarai main (playlist) tempatan mewakili artis dari lebih 50 negara dikategorikan.

Selain itu, ‘playlist’ mewakili EQUAL Global Terbaik juga dipaparkan mewakili muzik dari artis sejagat.

Iman menyusuli penyanyi-penyanyi lain iaitu Yuna, Layla Sania dan kumpulan Dolla yang terdahulunya menghiasi papan Billboard tersebut.