Pasangan penyanyi Ernie Zakri dan Syamel kini sedang menghitung hari bagi menyambut kelahiran cahaya mata sulung mereka yang dijangka pada Mac tahun hadapan.

Gara-gara terlalu teruja, Syamel atau nama sebenarnya Syameel Aqmal Mohd Fodzly, dengan tidak sengaja mendedahkan bahawa mereka akan menyambut bayi perempuan ketika terlibat dengan Konsert Patriotik Tanah Airku di Istana Budaya Sabtu lalu.

Menurut Syamel, mereka sudah merancang untuk mendedahkan jantina anak kepada umum, namun bukan dalam waktu yang terdekat.

“Sebaik naik pentas, saya seronok kerana mendapat aura yang cukup hebat daripada penonton. Apabila keterujaan melanda diri, tiba-tiba saya dedahkan jantina anak.

“Saya harap tidak merosakkan perancangan isteri yang mungkin mahu mengadakan majlis untuk mengumumkan jantina anak,” katanya menerusi BH Online.

Bagaimanapun, Ernie menjelaskan bahawa dia tidak terkilan dengan perkara itu memandangkan dia turut berkongsi perasaan yang sama.

Terdahulu, pasangan itu mengesahkan kehamilan Ernie selepas para peminat berteka teki andainya Ernie sedang berbadan dua.

Ernie dan Syamel selamat diijabkabulkan pada Mac lalu dalam sebuah majlis tertutup yang berlangsung di Masjid Puncak Alam, Selangor.