Pelakon dan pengacara Akhmal Nazri berkongsi khabar gembira apabila isterinya, Lyssa Jean selamat melahirkan cahaya mata perempuan di Hospital Wanita dan Kanak-kanak Andorra, Seri Kembangan, pada Sabtu lalu.

Perkara itu diumumkan oleh Akhmal menerusi satu hantaran di laman Instagram miliknya.

Pelakon yang terkenal menerusi drama “Oh My English!” itu tidak dapat menyembunyikan kegembiraannya setelah bergelar bapa serta bersyukur kerana urusan bersalin isterinya dipermudahkan.

Malah Akhmal turut menyifatkan pengalaman berada di bilik bersalin sebagai sesuatu yang luar biasa dan tidak dapat dilupakan.

“Saya diberi peluang untuk memotong tali pusat dan mandikan bayi sulung saya. Lebih mengejutkan saya turut diberi peluang melakukan sendiri tahnik kepada permata saya.

“Ini adalah satu pengalaman yang cukup menakjubkan. Saya tak sangka diberi kesempatan untuk melihat segala keindahan dan kesengsaraan yang terpaksa ditempuh seorang ibu,” katanya menerusi Harian Metro.

Dalam pada itu, Akhmal menjelaskan dia tidak berniat untuk menyembunyikan kehamilan pertama isterinya, sebaliknya hanya menghormati permintaan ibu mentuanya.

Terdahulu, Akhmal dan Lyssa mendirikan rumah tangga di Pejabat Agama Islam Daerah Sepang pada 31 Disember 2020.