Usahawan kosmetik Dato’ Seri Vida mencuri perhatian ramai apabila menawarkan diri untuk membayar semula wang yang dibelanjakan sebuah keluarga ketika menjamu selera di sebuah restoran di Pulau Langkawi.

Isu terbabit menjadi tular apabila salah seorang ahli keluarga tersebut mendedahkan bahawa mereka perlu membayar wang sejumlah RM1738.70 untuk seekor ikan siakap.

“Saya ada baca kisah ikan siakap ‘viral’. Sementara saya masih bercuti di Langkawi, saya rasa terpanggil untuk saya belanja atau bayar balik harga ikan siakap yang telah dibayar oleh keluarga tersebut.

“Kiranya saya belanjalah makan ikan siakap itu. Jadi saya nak bayar balik pada wanita itu. Bolehlah dia dapat kembali duitnya untuk kegunaan lain. Kalau bercuti memang pakai duit banyak,” ujar Dato’ Vida menerusi satu hantaran di laman Instagram.

Bagaimanapun, wanita yang disapa Niena itu menolak dengan baik tawaran Dato’ Vida dan sebaliknya mahu wang berkenaan dibelanjakan untuk kegunaan lain.

Terdahulu, menerusi perkongsian di laman Facebook, beberapa pelanggan restoran itu berkongsi foto bil yang menunjukkan harga ikan siakap mahal dan difahamkan pengusaha restoran itu sengaja memberi saiz ikan yang besar tanpa pengetahuan pelanggan.