Penyanyi dan pelakon Afieq Shazwan mengakui berdepan cabaran apabila dikatakan tidak sesuai menggalas watak suami orang dalam drama terbarunya, “Diari Seorang Suami”.

Afieq atau nama sebenarnya Muhammad Shafieq Shazwan Zamros berpendapat, mungkin para penonton tidak dapat menerima hakikat bahawa dia sudah meningkat dewasa dan sudah terbiasa melihatnya berlakon sejak zaman kanak-kanak.

“Sekarang, saya dah berumur 24 tahun, saya harap netizen atau peminat di luar faham. Ada yang sudah menerima, ada yang tak boleh lagi nak menerima benda tu.

“Sebab kali terakhir mereka tengok saya lain, sekarang pula mereka tengok saya sudah berubah. Maksudnya, mereka terlupa umur terbaharu saya,” jelasnya menerusi Xtra.

Afieq digandingkan dengan Yuna Rahim dalam “Diari Seorang Suami”

Dedah bekas peserta program “Vokal Mania” itu lagi, dia menerima banyak tawaran yang memerlukannya membawa watak dewasa, namun tidak dapat direalisasikan susulan berdepan kekangan lain.

Dalam pada itu, Afieq mendedahkan hasratnya untuk berkahwin pada usia muda tidak kesampaian apabila lamarannya ditolak wanita berusia 28 tahun. Namun begitu, dia tidak terlalu terburu-buru untuk menamatkan zaman bujang.

Selain Afieq, drama itu turut dibintangi Yuna Rahim, Keith Foo, Fimie Don dan ramai lagi.

“Diari Seorang Suami” kini bersiaran di slot Lestary TV3, setiap Rabu hingga Sabtu, jam 9 malam.