Tidak dinafikan drama Korea “Squid Game” telah mencetus fenomena luar biasa di seluruh dunia dan ‘demam’nya turut dirasai di Malaysia.

Pelakon tersohor tanah air Sharifah Amani turut terkena penangan drama sensasi berkenaan dan tidak melepaskan peluang untuk mencuba sendiri permainan “Squid Game” di pusat beli belah Sunway Pyramid, Petaling Jaya, Selangor.

Menerusi satu hantaran di laman Instagram miliknya, Amani atau lebih mesra disapa Nani, berkongsikan foto bersama kakaknya yang juga pelakon, pengacara dan bekas penyampai radio Sharifah Aleya bermain permainan tersebut.

Pihak Sunway dengan kerjasama Netflix Malaysia telah menghidupkan kembali permainan “Squid Game” dengan membawa masuk patung ikonik ‘red light green light’ berserta askar-askar bertopeng bermula 14 hingga 31 Oktober ini.

Selain bergambar, para pengunjung juga berpeluang untuk mencuba permainan “Squid Game” dan akan diberikan kad bisnes seperti mana yang dipaparkan oleh watak ‘cameo’ pelakon Korea popular Gong Yoo dalam drama tersebut.

Baru-baru ini “Squid Game” berjaya memecah rekod sebagai drama paling popular dengan jumlah tontonan paling tinggi di Netflix.

Dibintangi oleh Lee Jung-jae, Park Hae-soo dan Wi Ha-joon, keseluruhan drama ini menampilkan enam permainan tradisi kanak-kanak di Korea iaitu permainan guli, ‘red light green light’, ‘sugar honeycomb’, ‘glass stepping stone’ dan ‘squid game’.