Selain foto dan video ‘hantu’ pergi menerima vaksin, baru-baru ini tular juga video wanita bertelekung menaiki skuter elektrik di kawasan kampung.

Wanita itu dilihat mirip kelibat putih yang menyeramkan sedang terbang dengan laju, tambah pula video itu dirakam ketika waktu malam.

Video lucu bercampur seram itu dikongsi oleh pelakon dan pengarah tersohor Syamsul Yusof menerusi laman Instagram miliknya baru-baru ini.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen terhibur melihat gelagat wanita itu meluncur skuter elektrik miliknya dengan laju sepanjang lorong lurus.

Malah terdapat rakan-rakan selebriti yang memberi cadangan lucu untuk Syamsul menghasilkan filem komedi seram berdasarkan video itu dengan judul “Hantu Skuter Kampung Pishang”.

Terdahulu, tular sebuah video TikTok milik pengguna bernama luqmanhaziq124 yang memaparkan gelagat adiknya bermain skuter elektrik sambil memakai telekung di depan rumah.

Adoi.. kelakar ada, seram pun ada! Ini kalau nampak meluncur laju dari jauh, rasanya kita yang akan lari ‘sprinting’ dulu!