Hasrat pelawak dan usahawan Shuib Sepahtu untuk merakamkan lagu baru bersama isteri tercinta Allahyarham Siti Sarah Raissuddin tidak kesampaian apabila penyanyi itu pergi buat selamanya.

Shuib, atau nama sebenarnya Shahmira Muhamad, mendedahkan perancangannya pada 10 tahun lalu untuk merakamkan lagu berjudul “Sampai Tua” bersama arwah.

Perkara itu dikongsi menerusi satu hantaran di laman Instagram miliknya dan arwah, di mana Shuib turut mengajak orang ramai untuk sama-sama mendengar lagu yang dimuat naik di saluran YouTube Shuib Channel.

“Dari sebelum kami berkahwin lagi, saya dan arwah Sarah dah dengar lagu “Sampai Tua”. Menanti lebih 10 tahun untuk lagu ini dilancarkan.

“Saya dah janji nak menyanyikan lagu ini bersama-sama arwah Sarah tahun lepas tapi nampaknya tak kesampaian. Akhirnya yang tinggal hanya kenangan, yang tersemat dalam jiwa sampai bila-bila,” katanya.

Walau bagaimanapun, bapa kepada empat orang anak itu redha dengan ketentuan Tuhan.

“Manusia hanya mampu merancang, Allah yang menentukan. Sesungguhnya, perancangan Allah adalah yang terbaik. Sama-sama kita sedekah Al-Fatihah kepada Allahyarhamah Siti Sarah Raissuddin,” katanya.

Allahyarham Siti Sarah menghembuskan nafas terakhir di Unit Rawatan Rapi (ICU), Hospital Canselor Tuanku Muhriz (HCTM), Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) pada 9 Ogos lalu selepas tidak sedarkan diri akibat COVID-19.

Shuib dan Allahyarham Siti Sarah yang mendirikan rumah tangga pada 26 Februari 2011, dikurniakan empat zuriat iaitu Uwais Alqarni, Dzahira Talita Zahra, Ariq Matin dan Ayash Affan.