Bintang Bollywood terkemuka Akshay Kumar dilihat sibuk sejak terlibat dengan penggambaran filem-filem terbarunya, termasuk filem aksi “Sooryavanshi”.

Filem arahan Rohit Shetty yang dinanti-nanti ramai itu menggandingkan Akshay dengan tiga lagi bintang Bollywood terkenal iaitu Ranveer Singh, Ajay Devgn dan Katrina Kaif.

Lagu pertama filem tersebut yang berjudul “Aila Re Aillaa” telah dilancarkan pada Khamis, di mana video muziknya memaparkan Akshay, Ranveer dan Ajay menari lengkap berpakaian seragam polis India.

Dalam pada itu, Akshay sempat berkongsikan video di sebalik tabir penggambaran filem tersebut menerusi laman Instagram dan Facebook miliknya.

Gelagat kedua-dua pelakon itu melakonkan semula rentak tari “Aila Re Aillaa” nyata membuatkan para peminat terhibur, lebih-lebih lagi apabila Ranveer berdepan ‘kemalangan’ kecil.

“Inilah gaya #AilaReAillaaStep saya dan Ranveer Singh. Tunjukkan gaya tarian terbaik anda pada saya. Amaran: Jika tersalah langkah, anda mungkin akan berdepan bahaya,” guraunya.

Lagu “Aila Re Ailla” yang dimuat naik di saluran YouTube telah memecah rekod sebagai lagu filem Bollywood dengan jumlah tontonan paling tinggi dalam tempoh 24 jam.

Terdahulu, filem itu dijadualkan untuk tayangan di pawagam pada 24 Mac 2020, namun ia terpaksa ditunda beberapa kali ekoran pandemik COVID-19 dan penutupan pawagam di India.

Diterbitkan oleh Reliance Entertainment, Rohit Shetty Picturez, Dharma Productions dan Cape of Good Films, “Sooryavanshi” dijangka akan ditayangkan di pawagam bermula 5 November ini.