Penantian para peminat berakhir apabila penyanyi terkenal Misha Omar bakal mengadakan konsert solonya iaitu Konsert Orkestra Simfoni Kebangsaan (OSK) Bersama Bintang di Panggung Sari di Istana Budaya pada 30 Oktober ini.

Misha atau nama sebenarnya Samihah @ Aisah Omar meluahkan rasa syukur apabila konsert yang telah lama ditangguh itu dapat diteruskan seperti dirancang.

Malah konsert itu turut dianggap sebagai hadiah buat para peminat bersempena dengan ulang tahun ke-20 Misha berkecimpung dalam dunia seni.

“Bersyukur sangat apabila pihak Istana Budaya mengesahkan konsert ini akan berlangsung pada 30 Oktober. Perjalanan untuk merealisasikannya seperti ‘roller coaster’.

“Saya juga tidak sabar untuk membuat persembahan bersama OSK kerana umum tahu mereka sememangnya sekumpulan pemuzik yang sangat hebat,” ujarnya menerusi Kosmo!

Antara lagu yang akan didendangkan Misha ialah “Bunga-Bunga Cinta”, “Dedebu Cinta” dan “Sampai Bila”, dengan iringan Orkestra Simfoni Kebangsaan (OSK) di bawah pimpinan pengarah muzik Nasran Nawi.

0 1
Misha menyambut ulang tahun ke-20 bergelar anak seni

Difahamkan tiket yang dijual di kaunter Istana Budaya sejak 20 Oktober lalu telah habis terjual.

Dalam pada itu, pihak Istana Budaya akan memastikan konsert berkenaan berlangsung mengikut prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan.

Hanya penonton yang telah menerima dua dos suntikan vaksinasi serta telah melalui tempoh matang 14 hari selepas dos kedua dibenarkan masuk.

Penonton juga perlu memakai pelitup muka selama hampir dua jam sepanjang konsert berlangsung dan mengamalkan penjarakan sosial di antara satu sama lain.