Pelakon terkenal tanah air Faizal Hussein berkata industri filem dan drama pada masa kini kekurangan pelakon lelaki yang memiliki sifat kejantanan. Menurut Faizal, ketika ini ramai pelakon ‘adik-adik’ yang berselindung di sebalik imej lelaki perkasa.

“Dari segi penampilan, pelakon ‘lembik’ ini menampakkan ciri kelakian dengan janggut, misai dan berbadan sasa. Tetapi apabila berada dalam keadaan selesa, mereka mula menerlahkan sisi ‘lembut’ yang menjadi karater semula jadi mereka.”

3 9

Tambah Faizal lagi, kebanyakkan pelakon lama mempunyai ‘kejantanan’ yang lahir dari hati dan tidak dibuat-buat. Oleh itu dia berharap agar lebih ramai pelakon lelaki yang mempunyai ciri-ciri kejantanan sebenar diberi peluang untuk menggalas watak hero.

Miss Mynah yakin kenyataan Faizal Hussein ini pasti mengundang kontroversi ketika industri ketika ini sedang kecoh dengan sikap stesen tv dan segelintir penerbit yang hanya mahu mengambil pelakon yang mempunyai pengikut di media sosial lebih sejuta.

4 11

Apa pandangan anda? Kongsikan pandangan anda di ruangan komen.

Untuk hiburan terkini layari www.missmynah.com

📸: Faizal Hussein Instagram

#MissMynah #FaizalHussein #artistsoninstagram #artismalaysia #artismalaysiaofficial #selebriti #selebgram #pelakon #drama #telefilem #filem #filemmalaysia #filemterbaru #filem2021