Penyanyi Hael Husaini sekali tampil membawa kelainan dalam genre muziknya apabila tampil dengan lagu terbaru yang diberi judul “Kelentang Kelentong”.

Ketika Hael berkongsikan ‘teaser’ lagu ciptaan Ezra Kong itu menerusi laman Instagram miliknya, para peminat sudah tertarik dan teruja menantikan pelancaran lagu tersebut.

Menurut Hael, lagu itu menggambarkan situasi semasa di mana rakyat Malaysia sudah diberi kelonggaran untuk merentas negeri dan melancong dalam negara.

“Lagu ini bukan memberi gambaran ‘tin kosong’ atau riuh-rendah. Jalan cerita lagu ini diubah sesuai dengan situasi semasa di negara kita yang sudah membenarkan gelembung pelancongan dan rentas negeri.

“Lagu ini mengajak pendengar melancong ke mana-mana sahaja yang dibenarkan kerajaan bersama insan tersayang,” katanya menerusi BH Online.

Sementara itu, para peminat memuji hasil karya Hael yang sentiasa berani mencuba genre baru serta mengakui lagu itu sudah ‘lekat’ dalam kepala biarpun baru mendengarnya buat pertama kali.

Video muzik lagu yang difilemkan di Langkawi itu memaparkan Hael sedang menikmati percutiannya.

Sehingga kini, video muzik “Kelentang Kelentong” yang dimuat naik di saluran YouTube pada Jumaat lalu telah pun mencecah lebih 100 ribu tontonan dengan hampir 10 ribu tanda suka.