Penyanyi Aina Abdul sememangnya terkenal dengan karya-karyanya yang unik serta tidak pernah gagal membuatkan orang ramai terpukau dengan persembahannya.

Biarpun lagu terbarunya telah dilancarkan pada 16 September lalu, namun sehingga kini ia masih menjadi buah mulut para peminat.

Seperti yang dilihat menerusi laman Instagram miliknya, Aina masih meneruskan promosi lagunya yang diberi judul “AINA ABDUL” dengan berkongsikan foto-foto konsep video muzik lagu tersebut.

Rakan-rakan artis dan para peminat dilihat menghujani ruangan komen dengan pujian serta kata-kata semangat buat pemilik nama sebenar Nurul Aina Abdul Ghani tersebut.

“AINA ABDUL” merupakan lagu pertama di Malaysia yang judulnya menggunakan nama penyanyi asal, dan juga merupakan sebuah lagu ‘mashup’ yang menggabungkan tiga lagu Aina iaitu “Sumpah”, “Semalam” dan “Sepi”.

Menurut Aina, antara sebab utama dia menggabungkan tiga lagu tersebut serta memberinya nafas baru adalah untuk menceritakan emosi dirinya yang saling berkait rapat.

“Gabungan tiga buah lagu ini adalah isi hati sebenar saya. Ketika merakamkan lagu ini saya tidak dapat fikirkan judul lagunya.

“Jadi, saya mengambil keputusan menggunakan nama saya sebagai judul dan menjadikan ia sebagai simbolik mengenai diri saya dan apa yang saya rasa,” katanya yang dipetik dari Harian Metro.

Seperti yang dilihat menerusi muzik video “AINA ABDUL”, Aina memilih konsep ‘gelap’ dengan menonjolkan warna merah dan hitam bagi memberi aura yang lebih mendalam kepada bait-bait lagunya.

Tonton video muzik “AINA ABDUL” di bawah: