Tidak dapat dinafikan sejak kebelakangan ini dunia seni tanah air memperlihatkan perubahan yang berlaku apabila semakin ramai selebriti yang mula mendekatkan diri dengan agama Islam.

Antara nama besar yang dilihat mula mendalami agama Islam termasuk Zul Ariffin, Anuar Zain, Aliff Aziz, Nabil Ahmad, Amar Asyraf, Zizi Kirana dan ramai lagi.

zul

Penyanyi rapper popular Zizi Kirana yang dahulunya sering tampil berimej seksi kini sudah pun berhijab dan baru sahaja mendirikan rumah tangga dengan Yusuf Bahrin.

zizi

Manakala Aliff Aziz yang sebelum ini sering terpalit dengan kontroversi liar mula terlibat dengan tabligh untuk mengubah hidupnya ke arah yang lebih baik demi keluarganya.

alifff

Paling mengejutkan ramai adalah bintang filem hero Malaya Zul Ariffin yang telah menarik diri dari kesemua pencalonan di Anugerah Bintang Popular BH ke-34 (ABPBH 34) baru-baru ini kerana mahu berehat seketika dari dunia seni demi mengejar keredaan Allah.

Secara peribadi Miss Mynah melihat situasi ketika ini sangat positif buat industri seni tanah air kerana apabila semakin ramai selebriti berubah maka selepas ini semakin banyak naskhah-naskhah berunsurkan Islamik dan kebaikan akan dihasilkan.