Pelakon dan pengarah tersohor tanah air telah membuat naik foto bersama kapsyen yang telah mencetuskan pelbagai reaksi daripada orang ramai.

Menerusi postingnya di Instagram dan Twitter miliknya, Namron  telah memuat naik dua fotonya tidak berbaju dengan menulis keterangan secara sinikal mengenai strategi untuk menyahut cabaran stesen TV yang mahu pelakon dengan sekurang-kurangnya sejuta pengikut di media sosial.

“Menyahut cabaran stesen TV dan sesetengah penerbit yang mahukan sekurang-kurangnya sejuta pengikut di media sosial. ‘Road to one million followers’,” tulisnya.

Pengarah filem “One Two Jaga” ini turut berjenaka bahawa sekiranya dia berjaya mendapat sejuta pengikut di media sosial sebelum tahun 2022 dia akan menyiarkan foto bogelnya.

Tindakan Namron ini adalah reaksi daripada kenyataan seorang penerbit terkenal yang menyokong dan mempertahankan tindakan stesen TV yang menetapkan syarat peakon yang mahu berlakon di stesen itu perlu mempunyai ‘followers’ lebih sejuta di media sosial.

Isu ini nampaknya semakin hangat diperkatakan kerana pihak stesen TV didakwa ‘memulaukan’ pelakon hebat dan menggantikannya dengan pelakon ‘kayu’ hanya kerana jumlah ‘followers’ di media sosial.