Pelakon Nadia Brian bakal tampil dalam salah satu episod drama bersiri seram “Malaysian Ghost Stories” yang difilemkan di Istana Kellie atau Kellie’s Castle, Batu Gajah, Perak.

Nadia atau nama sebenarnya Nadia Najwa Mohamed Rashidi berkata, peluang menjejakkan kaki ke bangunan bersejarah itu, terutamanya pada waktu malam, merupakan satu pengalaman berharga buatnya.

“Saya rasa sangat beruntung dan bersyukur sebab bukan senang nak masuk Kellie’s Castle pada waktu malam.

“Jadi bila dapat peluang untuk menjalani penggambaran di sini, lebih-lebih lagi pada waktu malam, saya berasa sangat gembira,” katanya menerusi siaran langsung Instagram (IG Live) malam tadi.

Dalam pada itu, Nadia turut berkongsikan sedikit sejarah dan latar belakang Kellie’s Castle serta pemiliknya, William Kellie-Smith, kepada para pengikutnya di Instagram.

Sementara menunggu penggambaran babaknya, Nadia yang membawa watak Helena, sempat meninjau kawasan di sekitar bangunan lama itu dan menceritakan kisah-kisah seram yang diceritakan oleh penduduk setempat.

“Malaysian Ghost Stories” kini menghantui malam-malam anda pada setiap Isnin hingga Khamis di saluran Astro Ria dan Astro Ria HD, serta boleh distrim di aplikasi Astro GO dan On Demand.