Siri popular “Money Heist” (La casa de papel) musim kelima sudah pun ditayangkan di portal penstriman Netflix pada 3 September lalu dan kehangatannya turut dirasai di Malaysia.

Buka sahaja media sosial, ibarat demam “Money Heist” di mana-mana! Selebriti-selebriti tempatan juga tidak ketinggalan menyarungkan cosplay Money Heist tau. Jom kita lihat cosplay mereka!

Malah penyanyi terkenal Yuna turut dipilih untuk menyanyikan lagu tema “Monet Heist” berjudul “Bella Ciao” dengan kolaborasi Malaysian Philharmonic Orchestra.

Siri produksi Sepanyol ini mengisahkan sekumpulan perompak yang diketuai Professor dan dianggotai oleh individu yang diberi nama-nama gelaran bandar seperi Tokyo, Berlin, Helsinki, Oslo, Denver dan bermacam lagi.

Mereka merupakan golongan yang mempunyai rekod jenayah dan sudah tidak mempunyai pilihan kerana menghadapi hukuman penjara yang lama jika ditangkap.

Kumpulan ini telah mengambil alih mengalih kilang percetakan wang di Raja Sepanyol dan menjadikan staf dan pelawatnya sebagai tebusan.

Namun mereka tidak mahukan wang yang berada dalam peti besi bank, malah mereka telah mencampak keluar wang tersebut sebelum menutup pintu kepada kilang tersebut.