Pelakon dan pelawak Shuib Sepahtu telah memuat naik satu posting di Instagram miliknya meminta agar orang ramai berhenti dari berkongsi foto atau video isterinya Allahyarham Siti Sarah yang tidak menutup aurat dengan sempurna.

Shuib juga meminta jasa baik mana-mana pihak yang telah memuat naik foto atau video seumpama untuk segera memadamkannya.

” Assalamulaikum semua. Saya ucapkan jutaan terima kasih kepada semua yang mendoakan Allahyarham Siti Sarah Raissuddin, bidadari syurga saya. Tetapi saya ada permintaan iaitu saya memohon kepada semua untuk tidak mengeluarkan lagi gambar dan video arwah yang tidak menutup auratnya dengan sempurna.

“Saya juga memohon kepada mereka yang sudah berkongsi foto atau video itu di media sosial agar mengeluarkannya. Saya juga memohon untuk tidak menceritakan kebaikan Allahyarham secara berlebih-lebihan. Cukuplah kita bersederhana dalam setiap perkara dan perbuatan kita. Insya-Allah semoga kita diberkati dan dirahmati Allah.”

Terdahulu, penyanyi popular Siti Sarah telah menghembuskan nafas terakhirnya pada awal pagi Isnin akibat COVID-19.

Jenazah telah dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Sungai Pusu, Gombak pada tengah hari, pada hari sama.

Allahyarham meninggalkan suami dan empat cahaya mata termasuk bayi lelaki yang baru sahaja dilahirkan secara pembedahan minggu lalu.

📸: Shuib Sepahtu Instagram