Setelah mencetuskan fenomena dengan lagu “Hutang” pada 2019, buat pertama kalinya kumpulan muzik Floor 88 muncul dengan filem pertama mereka.

Diberi judul “Hutang 2D”, filem bergenre komedi, aksi dan fantasi itu diinspirasikan dari lagu “Hutang” sendiri, di mana bait-bait liriknya menggunakan gaya bahasa sarkastik dan membawa kisah tersendiri.

Menarik lagi, filem ini akan menampilkan kesemua ahli kumpulan Floor 88, yang terdiri daripada Ayie Elham, Akram K,
Falique Ghazali, Zai Hamzah, Amirul Afeeq dan Eric Fuzi, sebagai teraju utama.

DSC07759
Floor 88

Eric, atau nama sebenarnya Muhamed Eric Muhamed Fuzi, telah berjinak-jinak dalam bidang pengarahan filem, dan bertindak sebagai pengarah filem ini bersama Irwan Rauf, berharap agar filem “Hutang 2D” dapat diterima ramai.

“Di saat negara dan rakyat sedang berduka dan tertekan akibat Covid-19, filem ini sedikit sebanyak boleh membantu menghilangkan tekanan perasaan.

“Hutang 2D” adalah filem komedi ringan yang sesuai ditonton oleh seisi keluarga dan lapisan masyarakat,” katanya.

Poster Hutang 2D

Selain Floor 88, filem itu turut menampilkan barisan pelakon lain seperti Baby Shima, Black Hanafiah, Fauziah Datuk Ahmad Daud, Ropie, Altimet, Wafiy Ilhan dan Coki.

Kepada peminat Floor 88, anda boleh menonton filem “Hutang 2D” ekslusif di Astro First (saluran 480), Astro Go atau On Demand bermula 5 Ogos ini.

Terdahulu, Floor 88 pernah mempamerkan bakat lakonan mereka menerusi telefilem “Kau Roadblock Hatiku” (2018) dan “Tok Moh Talent Agency” (2019) yang ditayangkan di Astro Citra.