Saban tahun industri hiburan tempatan semakin meriah dengan naskhah-naskhah hebat buat sajian para penonton. Biarpun pada ketika ini negara masih bergelut dengan pandemik, namun pelbagai drama bersiri terbaru tetap disiarkan seperti biasa.

Jadi MissMynah telah senaraikan beberapa drama bersiri menarik dan pelbagai genre yang disiarkan tahun ini. Tanpa membuang masa, mari kita lihat senarai drama bersiri yang anda wajib tonton!

Keluarga Baha Don 3 (Viu)

Drama Keluarga Baha Don

Drama keluarga mafia kegemaran ramai “Keluarga Baha Don” kembali dengan musim ketiga. Ia merupakan kesinambungan dari musim pertama dan kedua, di mana Jo Don bakal menghadapi cabaran terbesar bagi menghadapi musuhnya, Bobby Bachan, yang merancang untuk menjatuhkan Keluarga Baha Don.

Drama ini dibintangi pelakon-pelakon popular seperti Remy Ishak, Khir Rahman, Sharifah Aleysha, Jihan Muse, Othman Hafsham, Susan Lankester, Fikry Ibrahim, Puan Sri Tiara Jacquelina dan ramai lagi.

kbhd
kbhd1
Apa pula rancangan Bobby kali ini?

Black Musim Kedua (Viu)

Black 2 Viu

Setelah meraih sambutan ramai pada musim pertama, drama adaptasi Korea “Black” kembali dengan aksi yang lebih padat dalam musim kedua. Ia mengisahkan Black, makhluk Bunian yang masuk ke dunia manusia untuk memburu rakannya yang dipercayai bersembunyi dalam tubuh manusia.

“Black” musim kedua hadir dengan 10 episod dan dibarisi pelakon berbakat seperti Kamal Adli, Siti Saleha, Nabila Huda, Khir Rahman, Zoey Rahman, Nam Ron serta ramai lagi.

black2
black1
“Black” musim kedua lebih padat dengan misteri dan penyiasatan

Lockdown (Astro Ria & Astro GO)

Lockdown

“Lockdown”, yang mempunyai lapan cerita berbeza, berkisarkan tentang pelbagai ragam dan kisah suka duka rakyat Malaysia untuk meneruskan kehidupan harian dalam norma baharu sepanjang perlaksanaan tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Diarahkan oleh Erma Fatima dan Mohd Fazli Yahya, drama 10 episod ini dibintangi oleh 23 pelakon berbakat seperti Zara Zya, Beto Kusyairy, Nabila Huda, Amerul Affendi, Sara Ali, Izzue Islam, Kaka Azraff, Syafiq Kyle dan Mimi Lana.

Budak Tebing 2 (TV3 & iQIYI)

BudakTebing2 iQiyi 1920x1080 Percuma

Dengan rekod 10 juta penonton pada musim pertama, drama tentang isu sosial remaja “Budak Tebing” kembali dala musim kedua atas permintaan ramai. Ia adalah kesinambungan drama musim pertama yang berkisarkan kehidupan Tongki, Arif dan Talam selepas gagal ke Pulapol (Pusat Latihan Polis).

Diarahkan oleh Feroz Kader, drama 13 episod ini menyaksikan gandingan semula pelakon utama Adam Lee, Aedy Ashraf, Eyka Farhana, Bella Dowanna, Fariz Isqandar dan Firdaus Ghufran serta pelakon lain seperti Fauzi Nawawi, Pablo Amirul dan Syafie Naswip.

bt1
Budak Tebing 2 1
“Budak Tebing 2” tampilkan isu penderaan dan kekeluargaan

Ayahanda (TV3 & Disney+ Hotstar)

Ayahanda

“Ayahanda” merupakan sebuah drama adaptasi novel berdasarkan kisah benar nukilan penerima S.E.A Writers Award 1988, Allahyarham Azizi Haji Abdullah, yang mengisahkan kehidupan seorang ayah yang kematian isteri tersayang dan kasih sayangnya terhadap anak-anak.

Drama 13 episod ini menyaksikan gandingan pelakon hebat seperti Jalil Hamid, Fikry Ibrahim, Fauziah Ahmad Daud, Shahz Jasle, Rita Nadira, Nor Khiriah, Sherry Ibrahim dan Mimi Asmidar.

Pelakon Drama Ayahanda
Ayahanda tv3
Penonton pasti akan berlinang air mata menonton “Ayahanda”

Ratu Ten Pin (Astro Ria & Astro GO)

Ratu Ten Pin

Diterbitkan oleh JS Pictures Sdn Bhd, “Ratu Ten Pin” mengangkat tema suka boling dan mengisahkan tiga gadis 18 tahun yang berasal dari latar belakang keluarga berbeza, mengejar gelaran Ratu Tenpin Negara.

Drama ini menampilkan lakonan pertama bekas atlet boling profesional negara iaitu Syaidatul Afifah, serta para pelakon lain seperti Elisya Sandha, Fify Azmi, Sheila Rusly, Nazim Othman, Wani Kayrie dan ramai lagi.

rtt
pelakon drama ratu ten pin
Barisan pelakon drama “Ratu Ten Pin”